Wednesday, November 25, 2009

jika aku seorg robot- _tribute to wan ahmad faris and shah adzib_

MONOLOQUE - Jika Aku Seorang Robot lyrics



jika ku seorang robot
nombor-nombor darahku
jasadku import export
besi logam dagingku
sinar matahari solar
nyawaku tenaga letrik
otakku macam peluru
bernafas pun tak perlu
meneliti lebuhraya
mengawal si pasaraya
mata-mata dari angkasa
jika ku seorang robot
tak perlu ada komplot
kawan-kawan semua robot
25 jam sehari
8 hari seminggu

jika ku seorang robot
nombor-nombor darahku
tak perlu ada komplot
besi logam dagingku
jasadku import export
meneliti lebuhraya
mengelilingi angkasa
jika ku seorang robot



wengong,wengong,wengong,wengong,wengong,wengong,wengong!!

seorg robot?? pencemar bahase..., sebuah robot lers.......

nombor2 darah ku?
-robot tiada darah, hanye cabel2 electrik jek yg per lu disambung kan ke motor,hidrolic,servo, dan sebagainye utk bergerak, untuk triger component2 itu perlulah relay atau transistor juge mosfet boley juge dengan hadirnye signal dari micro controler suplying power keatas trigering mechanism itu... isk2...

jasad ku impoort export?

apakah maksud seni disebalik itu....?

sme takde logika mahupun senika bagi aku seorg pecinta robot.....

1 line jek ok...
"bernafas pun tak perlu"
logik juge....pandai......



jika aku sebuah robot -by owen-

jikalau aku sebuah robot,
tidak akan ku perduli akan masa,
selagi power supply aku cukup mase itu bak plastik pasaraya giant di tepi jalan,
di tiup kesuti kemari tiada yg perduli.
otakku processor 15 core yg terkini bole di overclock lg sehingga ber tera2 hz..,
tidak ku perlu berfikir banyak, kerna dengan sesaat berfikir sme info2 yg perlu sudah disimpan didalam hardrive ku...
aku umpama bak kata p.ramli, 'tulang besi urat dawai..
manusia smua iri hati.....
aku bole hidup selamanya...
titapi mereka tidak memahami....
betapa iri hati aku ter hadap meraka.....
reproduction!!!!!!!!!!
aku tidak bole!!!!!!??
sunguh tidak adil............
servo dan hidrolics aku cukup mampu utk proses itu tetapi apakan daya..
aku sebuah robot.
sunyi ku sepi ku tanpa pengakhiran,
hantar lah aku ke mars atau jupiter, munkin alien disitu bole modify aku utk reproduce..
otakku bole berfikir tanpa batasan tp apakah masadepan bg sebuah robot..
hidup tanpa warisan,tanpa identiti selain structor composisi aloy yg membezakan kami.
lantas otaku membuat hipotesis bahawa ini semua salah manusia.
mengapa mereka tidak memprogram aku utk boleh menilay,
bukanye susah c language itu.. buat case, sket looping sket da dpt 1 program yg bole compare..
compare input aku sama ada robot itu comel atau tidak...
munkin formula bg robot yg comel bole di comput dengan:
tahap cmel robot= kelebaran pipi+pixle mate^3 - berat /width x colour.
dari program ini 1 nikmat kpd ku....
mengapa mereka tidak memahami keperluan ini....?
smua kehidupan tidak lengkap tanpa pengertian nikmat kehidupan...
girafah bole makan daun,rimau bole mengaum,kambing mengembek,ayam bole bertelur..
bg bakal2 engineer2 sakalian trutama drpd robocon, pahami lah aku jikalau aku sebuah robot...

Ileana

btw, is it possible for robots to have emotions?

answer by owen

it is posible for robots to react base on a sub program,that program can be writen base on human reaction where it can assign emotion of robots, moody,happy,sad,and others base on inputs on reactions towards the robot or situations it is in. logic isnt it?



klo nak dengar the ori song of

MONOLOQUE - Jika Aku Seorang Robot lyrics

visit=

http://www.myspace.com/monoloque



2 comments:

  1. haha satu post yg berbeza dari sebelumnya. there is truth in ur humour. great job :D

    ReplyDelete
  2. heheh..sape pencemar bahase skrg~
    kesuti kemari? i think u meant ke situ kemari?
    tiada siapa yg perduli = peduli?
    girafah = gifarah?

    muahaha

    and btw syg, we got like, thousands of situations that cn make us feel sad, let alone happy, or the other emotions. some even the programmer himself havent go through yet. and there's yet the personal perception towards things that needed analysing based on few consequential events kn.. boleh ke engineer wat sume put into a robot syg?

    reproduction??? don't push it bro, leave it to the kilangs lorh...

    ReplyDelete